ZHUANGZI ESTETINĖS MINTIES INTERPRETACIJA XU FUGUANO DARBUOSE: KELETAS LYGINAMOSIOS PRIEIGOS KEBLUMŲ
-
Téa Sernelj
Publikuota 2016-12-22
https://doi.org/10.15388/Problemos.2016.Suppl.10357
PDF

Reikšminiai žodžiai

Xu Fuguan
Zhuangzi
kinų estetika
tarpkultūrinė metodologija

Kaip cituoti

Sernelj, T. (2016) “ZHUANGZI ESTETINĖS MINTIES INTERPRETACIJA XU FUGUANO DARBUOSE: KELETAS LYGINAMOSIOS PRIEIGOS KEBLUMŲ”, Problemos, (Suppl), pp. 94–108. doi:10.15388/Problemos.2016.Suppl.10357.

Santrauka

Straipsnyje aptariama, kaip Xu Fuguan interpretuoja keletą pagrindinių Zuangzi estetinės minties sąvokų. Xu nuomone, Zhuangzi estetinė mintis susijusi su estetiniu žmogaus gyvenimo būdu, kur grožis taikomas dao sričiai, kurioje žmonės gali išlaisvinti savo sielą ir džiaugtis „laisvu ir lengvu klajojimu“ (xiaoyaoyou 逍遙遊). Pasak Xu, tai yra aukščiausia ir gražiausia žmogaus egzistencijos sfera, įgaunanti išraišką mene. Zhuangzi sąvokas xinzhai心齋 ir zuowang 坐忘, kaip šio aukščiausio būties lygmens pasiekimo metodą, Xu laikė panašiomis į kai kurias XIX ir XX a. Vakarų fenomenologijos sąvokas. Nors Xu stengėsi atsargiai vesti paraleles tarp Vakarų filosofijos ir Zhuangzi mąstymo, jis manė esant jų panašumų, ypač klausimu, kodėl žmogaus sąmonė gali estetiškai suvokti pasaulį. Šio straipsnio tikslas yra atskleisti tokios lyginamosios prieigos, glūdinčios Xu estetinėje mintyje, metodologinius keblumus ir prieštaravimus.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.