Informatinio mąstymo ugdymo konstrukcionistinėje aplinkoje projektavimo moksliniai tyrimai: pragmatistinė perspektyva
Straipsniai
Vladimiras Dolgopolovas
Vilnius University
Valentina Dagienė
Vilnius University
Eglė Jasutė
Vilnius University
Tatjana Jevsikova
Vilnius University
Publikuota 2019-04-26
https://doi.org/10.15388/Problemos.95.12
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

informatinis mąstymas
konstrukcionistinis mokymas naudojant technologijas
projektavimo moksliniai tyrimai
tyrinėjimais grįstas ugdymas
pragmatizmas

Santrauka

[straipsnis ir santrauka anglų kalba, santrauka lietuvių kalba]

Straipsnyje nagrinėjama šiuolaikinė kompiuterinėmis technologijomis grįsta edukacinė aplinka. Aptariami kognityvinės sąsajos, skirtos besimokančiojo įgyjamoms žinioms sieti su realaus pasaulio objektais ar reiškiniais, reikalavimai. Šį susiejimą siūloma realizuoti į ugdymo procesą įtraukiant abdukcinius samprotavimus. Straipsnyje aptariamos praktinės priemonės informatiniam mąstymui ugdyti šiuolaikinėje konstrukcionistinėje aplinkoje, akcentuojant kognityvinius ir fiziologinius aspektus ir jungiant kelių paradigmų teorijas. Pateikta analitinė medžiaga ir siūlomi sprendimai skirti kompiuterinei ugdymo aplinkai, tačiau gali būti apibendrinti ir bendrajai ugdymo aplinkai be technologijų. Filosofine prielaida čia laikoma generalizuota pragmatizmo paradigma. Projektuojant ir kuriant pragmatistinę ugdymo aplinką, randamas informatinio mąstymo ugdymo naudojant konstrukcionistinius edukacinius sprendimus būdas.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės. 

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai