M. Heideggeris ir pagrindinės fenomenologinės problemos: ontologinis skirtumas
Fenomenologija
Jolanta Saldukaitytė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2009-01-01
https://doi.org/10.15388/Problemos.2009.0.1939
PDF

Reikšminiai žodžiai

ontologinis skirtumas
būtis
prasmė
esinys
laikiškumas

Kaip cituoti

Saldukaitytė, J. (2009) “M. Heideggeris ir pagrindinės fenomenologinės problemos: ontologinis skirtumas”, Problemos, 76, pp. 99–111. doi:10.15388/Problemos.2009.0.1939.

Santrauka

Straipsnyje analizuojama, kaip Heideggeris formuluoja ir svarsto ontologinio skirtumo problemą fenomenologiniame kontekste. Metafizinė tradicija mąstė perskyros tarp būties ir esinio perspektyvoje, tačiau pats ontologinis skirtumas nebuvo tematizuotas. Kadangi vienintelė ir tikra filosofijos tema, anot Heideggerio, yra būtis, būtina ją apmąstyti iš naujo, o kartu pamatyti ir užslėptą ontologinį skirtumą. Ontologinio skirtumo problemą Heideggeris pirmiausia aptaria Kanto terminais, pasitelkdamas šio tezę, kad būtis nėra realus predikatas. Taip pat straipsnyje parodoma, kaip ontologinio skirtumo problemą Heideggeris plėtoja pasitelkdamas štai-būties, būties prasmės, esinių ir laiko temas. Štai-būtis yra ypatingas esinys, kuris iš anksto numano esinių ir būties skirtumą, tačiau tam, kad skirtumas būtų išaiškintas, reikia atskleisti tiek pačios štai-būties, tiek esinių būties prasmę. Analizė parodo, kad būties prasmė atsiskleidžia per laikiškumą. Laikiškumas leidžia pamatyti ir ontologinį skirtumą tarp būties ir esinio.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

<< < 1 2