Homoiōsis Theōi: aukščiausias ugdymo tikslas Platono filosofijoje
Straipsniai
Alexis Deodato S. Itao
University of Santo Tomas, Philippines; Cebu Normal University, Philippines
Publikuota 2023-10-18
https://doi.org/10.15388/Problemos.2023.104.3
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

Platonas
ugdymas
homoiōsis theōi
apimas panašiu į Dievą
dorybė

Kaip cituoti

Itao, A.D.S. (2023) “Homoiōsis Theōi: aukščiausias ugdymo tikslas Platono filosofijoje”, Problemos, 104, pp. 36–46. doi:10.15388/Problemos.2023.104.3.

Santrauka

Daugelis akademikų, tyrinėjančių Platono ugdymo filosofiją, teigia, kad, anot Platono, aukščiausias ugdymo tikslas yra dorybių įgijimas. Toks požiūris nėra visiškai klaidingas, tačiau jis iš esmės nepakankamas; nors dorybių išugdymas iš tiesų yra pirmaeilės svarbos, visgi, anot Platono, ugdymas pirmiausia tarnauja kitam tikslui. Šiame straipsnyje siekiu parodyti, kad Platonui ugdymo viršūnė iš tikrųjų yra ne tapti dorybingam, o veikiau pasiekti būklę, kurioje tampama panašiam į Dievą, ir tai yra homoiōsis theōi.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.