Šventoji istorija vs. sekuliarioji istorija: senovės izraelitų priešistorės ir istorijos istoriografinės kontroversijos
Straipsniai
Aušra Pažėraitė
Publikuota 2007-01-01
https://doi.org/10.15388/Relig.2007.0.2800
PDF

Reikšminiai žodžiai

Biblija
senovės izraelitai
maksimalistai
minimalistai
istoriškumas

Kaip cituoti

Pažėraitė, A. (2007) “Šventoji istorija vs. sekuliarioji istorija: senovės izraelitų priešistorės ir istorijos istoriografinės kontroversijos”, Religija ir kultūra, 4, pp. 60–74. doi:10.15388/Relig.2007.0.2800.

Santrauka

Straipsnyje pateikta šiuolaikinės vadinamųjų Biblijos mokslininkų maksimalistų ir minimalistų stovyklų diskusijos, liečiančios Senovės izraelitų istoriją, apžvalga. O būtent kai kurie modernių laikų žemyninės Europos ir Amerikos Biblijos mokslo plėtotės aspektai ir naujos prieigos, kilusios žemyninėje Europoje XX a. aštuntojo dešimtmečio pradžioje. Straipsnyje argumentuojama, kad ši naujoji prieiga, atskirdama senovės izraelitų istorijos mokslinius tyrimus nuo biblinės tos istorijos vizijos, turėtų būti artimas rabinų iki-moderniam a-istoriniam Tanakho skaitymui. Kita vertus, galima sutikti, kad tokia Biblijos skaitymo laisvė nevaržoma istorijos prievartos ir pažodinio skaitymo, kuris dažnai artimas prievartai, gali padėti atnaujinti Biblijos skaitymą iš įvairių hermeneutinių perspektyvų taikant įvairius rabinų ar krikščioniškos teologijos metodus, kurie interpretuotų tą biblinę istoriją, o senovės izraelitų istorija pagaliau moksliniuose leidiniuose būtų pateikiama laikantis ne tikėjimo, o mokslinės perspektyvos.



PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.