Paauglių, turinčių autizmo spektro sutrikimų, socialiniai ir profesiniai įgūdžiai
Articles
Kateryna Ostrovska
Lvovo I. Franko nacionalinis universitetas, Ukraina
Ihor Ostrovskii
Lvovo I. Franko nacionalinis universitetas, Ukraina
Vira Korniat
Lvovo I. Franko nacionalinis universitetas, Ukraina
Publikuota 2018-12-20
https://doi.org/10.21277/se.v1i38.358
PDF

Reikšminiai žodžiai

autizmo spektro sutrikimai
paaugliai
profesiniai įgūdžiai
socialinė kompetencija

Kaip cituoti

Ostrovska, K., Ostrovskii, I. and Korniat, V. (2018) “Paauglių, turinčių autizmo spektro sutrikimų, socialiniai ir profesiniai įgūdžiai”, Special Education, 1(38), pp. 61–103. doi:10.21277/se.v1i38.358.

Santrauka

Straipsnyje pristatomas paauglių, turinčių autizmo spektro sutrikimų (ASS), socialinių ir profesinių įgūdžių tyrimas. Buvo ištirta keturiasdešimt 13–17 metų amžiaus ukrainiečių paauglių, taikant jaunuolių ir suaugusiųjų psichologinio ir edukacinio profilio (angl. Psychological and Educational Profile for Youth and Adult, AAPEP) charakteristikos metodą. Be to, tuo pačiu metodu buvo ištirta 40 įprastos raidos jų bendraamžių, kurie traktuoti kaip kontrolinė grupė. Buvo nustatyta, kad 40 % ASS turinčių paauglių turėjo patenkinamus profesinius įgūdžius. Nepaisant to, jų emociniai rodikliai buvo kur kas žemesni lyginant su atitinkamais rodikliais, kuriuos demonstravo įprastos raidos jų bendraamžiai, taip pat buvo nustatyta neigiama dinamika amžiaus atžvilgiu. ASS turinčių paauglių žemi emocinės raidos ir funkcinės komunikacijos įgūdžių rodikliai apriboja jų ateities įsidarbinimo galimybes bei reikalauja psichologinės ir socialinės paramos.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.