Ugdymo specialistų profesinio streso įveikos strategijų lyginamoji analizė
Articles
Daiva Alifanovienė
Šiaulių universitetas
Darius Gerulaitis
Šiaulių universitetas
Albina Kepalaitė
Šiaulių universitetas
Odeta Šapelytė
Šiaulių universitetas
Asta Vaitkevičienė
Šiaulių universitetas
Publikuota 2017-12-20
https://doi.org/10.15388/SE.2017.1
PDF

Reikšminiai žodžiai

profesinis stresas
streso įveikos strategijos
švietimo pagalbos specialistai

Kaip cituoti

Alifanovienė, D. (2017) “Ugdymo specialistų profesinio streso įveikos strategijų lyginamoji analizė”, Special Education, 2(37), pp. 11–38. doi:10.15388/SE.2017.1.

Santrauka

Straipnyje analizuojama ugdymo specialistų profesinio streso įveikos strategijos. Šiandien iš pedagogo tikimasi, kad jis ne tik dirbs su mokiniais klasėje, bet ir atliks savo pareigas kaip administratorius, telks įvairius su ugdymosi situacija susijusių dalyvių poreikių tenkinimo išteklius, bus novatorius, patarėjas, tarpininkas.  Minėtieji ir kiti veiksniai sukelia aukštą (profesinio) streso lygį. Pristatomo tyrimo objektas - ugdymo specialistų streso įveikos strategijų ypatumai, suponuojantys tokisu probleminisu klauismus: Kokios yra palaikančios, į streso įveiką orientuotos Lietuvos ugdymo specialsitų  strategijos? Kokios yra sąsajos tarp naudaojamų streso įveikso būdų ir socio-demografinių caharakteristikų? Siekiant identifikuoti kokias išgyvenamo streso įveikos strategijas naudoja švietimo sistemoje dirbantys specialistai, buvo naudojama kiekybinė tyrimo prieiga (N= 478). Ugdymo specialistų patiriamas profesinis stresas tampa rimtu išbandymu ne tik paties specialisto, jo artimųjų  fizinei ir psichinei sveikatai, darbingumo praradimui, bet ir ugdymo institucijos veiklos kokybei, organizacijos vidinei kultūrai.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.