Straipnyje analizuojama ugdymo specialistų profesinio streso įveikos strategijos. Šiandien iš pedagogo tikimasi, kad jis ne tik dirbs su mokiniais klasėje, bet ir atliks savo pareigas kaip administratorius, telks įvairius su ugdymosi situacija susijusių dalyvių poreikių tenkinimo išteklius, bus novatorius, patarėjas, tarpininkas. Minėtieji ir kiti veiksniai sukelia aukštą (profesinio) streso lygį. Pristatomo tyrimo objektas - ugdymo specialistų streso įveikos strategijų ypatumai, suponuojantys tokisu probleminisu klauismus: Kokios yra palaikančios, į streso įveiką orientuotos Lietuvos ugdymo specialsitų strategijos? Kokios yra sąsajos tarp naudaojamų streso įveikso būdų ir socio-demografinių caharakteristikų? Siekiant identifikuoti kokias išgyvenamo streso įveikos strategijas naudoja švietimo sistemoje dirbantys specialistai, buvo naudojama kiekybinė tyrimo prieiga (N= 478). Ugdymo specialistų patiriamas profesinis stresas tampa rimtu išbandymu ne tik paties specialisto, jo artimųjų fizinei ir psichinei sveikatai, darbingumo praradimui, bet ir ugdymo institucijos veiklos kokybei, organizacijos vidinei kultūrai.