Negalią turinčių studentų dalyvavimas aukštojo mokslo tarptautiškumo veiklose
Articles
Regina Karvelienė
Šiaulių universitetas
Publikuota 2016-12-30
https://doi.org/10.21277/se.v1i35.277
PDF

Reikšminiai žodžiai

globalizacija
aukštojo mokslo tarptautiškumas
negalią turintys studentai

Kaip cituoti

Karvelienė, R. (2016) “Negalią turinčių studentų dalyvavimas aukštojo mokslo tarptautiškumo veiklose”, Special Education, 2(35), pp. 109–140. doi:10.21277/se.v1i35.277.

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjamas negalią turinčių studentų  dalyvavimas aukštojo mokslo tarptautiškumo veiklose.  Tyrimu buvo siekta atskleisi teorines aukštojo mokslo tarptautiškumo koncepto ir globalizacijos proceso sąsajas, išanalizuoti negalią turinčių studentų patirtis dalyvaujant tarptautiškumo veiklose:  pagrindinius veiksnius, kurie skatina ir riboja juos įsitraukti į tarptautines veiklas aukštojoje mokykloje. Siekiant tyrimo tikslo buvo remtasi socialinio dalyvavimo ir įgalinimo teorijomis. Duomenims rinkti ir analizuoti taikytas deskriptyvinis tyrimo metodas. Tyrimo dalyviai – negalią turintys studentai, studijuojantys Lietuvos valstybiniuose universitetuose (N = 145). Analizuojant tyrimo duomenis nustatyti pagrindiniai veiksniai, kurie lėmė studentų apsisprendimą įsitraukti į tarptautiškumo veiklas universitete: siekimas įgyti platesnių tarptautinio lygio žinių studijuojamoje programoje; siekimas užsitikrinti savo profesinei karjerai pridėtinę vertę; siekimas geriau išmokti užsienio kalbą. Pagrindiniai veiksniai, ribojantys studentus dalyvauti aukštojo mokslo veiklose buvo nurodyti tokie, kaip pati negalia ar specialieji poreikiai, nepasitikėjimas savimi ir sveikatos problemos.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.