Religijos socialinės ir gnoseologinės prigimties modifikacija
-
Jokūbas Minkevičius
Publikuota 1974-01-01
https://doi.org/10.15388/Problemos.1974.13.5536
PDF

Reikšminiai žodžiai

Religija
visuomenė
pažinimas
marksizmas
ateizmas

Kaip cituoti

Minkevičius, J. (1974) “Religijos socialinės ir gnoseologinės prigimties modifikacija”, Problemos, 13, pp. 19–27. doi:10.15388/Problemos.1974.13.5536.

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjami socialiniai ir gnoseologiniai religijos aspektai. Religija laikoma objektyviosios realybės (žmogiškosios, socialinės) antriniu produktu. Palankiausia dirva religijai tarpti yra žmogiškosios būties susvetimėjimas, kurio šaknys glūdi socialinėje ekonominėje antagonistinės visuomenės struktūroje. Teigiama, kad gnoseologiniu aspektu religija ir kitos iškreiptos ideologijos formos gali remtis įvairiais mokslinės bei techninės pažangos rezultatais. Šiuolaikiniame mokslinės techninės pažangos etape veikia ne tik visuomenės ateizacijos, bet ir jiems priešingi procesai. Religijos socialinės ir gnoseologinės prigimties modifikacija reiškia ir tam tikrą religinės sąmonės bei teologinių koncepcijų kitimą. Mokslo ir technikos pripildytas pasaulis religiją išstumia į gyvenimo periferiją, žmogaus pasaulis atsiskiria nuo Dievo pasaulio. Buržuazinė religijos filosofija, pripažindama tradicinių religijų nykimą, vis labiau stengiasi atsiriboti nuo mitologinių, iracionalistinių bei antimokslinių religijos elementų ir prielaidų. Daroma išvada, kad toks atsiribojimas nėra nuoseklus, nes neįmanoma išvengti iracionalizmo, neatsiribojant nuo pačios religijos.
PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.