Lyties perspektyvos komunikacija universiteto mokymo programose: atvejo analizė
Straipsniai
Lijana Stundžė
Vilniaus universitetas
Aurelija Novelskaitė
Vilniaus universitetas
Reda Adomaitienė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2025-09-01
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2025.54.7
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

lyties perspektyvos integravimas
mokymo programos
lyčių lygybė
aukštasis mokslas
socialinis konstruktyvizmas

Kaip cituoti

Stundžė, L., Novelskaitė, A. and Adomaitienė, R. (2025) “Lyties perspektyvos komunikacija universiteto mokymo programose: atvejo analizė”, Acta Paedagogica Vilnensia, 54, pp. 105–119. doi:10.15388/ActPaed.2025.54.7.

Santrauka

 Šiame straipsnyje pristatomas Lietuvos mokslininkių komandos tarptautiniame Erasmus+ KA2 projekte TINGLE – Academia (Through Intersectional and Gendered Lens to Equity in Academia, https://tingleacademia.org) atliktas lyties perspektyvos integravimo į universiteto mokymo programas tyrimas. Lyties perspektyvos integravimas praturtina akademinį diskursą, padeda užtikrinti mokymosi turinio įvairiapusiškumą ir kokybę bei atspindi visų visuomenės grupių patirtis. Straipsnyje akcentuojama lyties perspektyvos integravimo į mokymo programas svarba ir reikšmė mokymo procesui, taip pat analizuojami iššūkiai, su kuriais susiduriama. Tyrimu siekta nustatyti, ar ir kaip integruojama lyties perspektyva į socialinių mokslų krypties bakalauro ir magistro studijų programų dalykų aprašus universitete. Atlikta 346 dalykų aprašų turinio analizė parodė, kad lyties perspektyva praktiškai neintegruojama į mokymo programų turinį, todėl lytis yra nematoma studijų programų turinyje.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.