Krikščioniškos moralinės vertybės ir ugdymo teorijos
Straipsniai
Herman Lombaerts
Publikuota 2003-01-01
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2003.10.9588
PDF

Reikšminiai žodžiai

vertybės
amžini ir nekintami dėsniai
asmens laisvė
identitetas

Kaip cituoti

Lombaerts H. (2003) „Krikščioniškos moralinės vertybės ir ugdymo teorijos“, Acta Paedagogica Vilnensia, 100, p. 135-147. doi: 10.15388/ActPaed.2003.10.9588.

Santrauka

Visuomenė pastamosius šimtmečius mainėsi iš nekintamos santvarkos į judrų ir sudėtingą gyvenimo būdą. Amžini ir nekintami dėsniai nebepripažįstami tokie, kokie buvo, o atrodo sąlyginiai, atsižvelgiant į žmogaus ir žmonijos patirtį. Seniau krikščionys savo doros ir etikos nuosprendžius remdavo Bažnyčios mokymu ir dėsniais. Individualistinėje kultūroje, pabrėžiančioje žmogaus laisvę, rinktis, atrodo. nebėra visomis sąlygoms tinkamų visuotinių dėsnių. Keitėsi ne tik vertybių pirmenybės tvarka, bet ir turinys – šeima dabar nebe ta kaip prieš šimtmečius. Tas pats pasakytina apie vertybes - religiją, asmens laisvę, socialinius uždavinius. Tačiau krikščiunybė turi vertybinį branduolį ir pirmenybių tvarką Dievo buvimui tarp žmonių išreikšti. Visos švietimo sistemos ar teorijos pagrįstos savitu žmogaus asmens supratimu, nesvarbu tai – sovietinis kolektyvizmas, technologijos amžiaus samprata ar labai individualistinė. Modernaus gyvenimo sudėtingoje aplinkoje krikščionybės užduotis yra pagrįsti savo paveldo savitumą, reikšmę ir prasmę modernia patirtimi ir suprantamai išreikšti.
PDF
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.