Santrauka
Publikuojamas L. Karsavino lageryje rašytas rankraštis, kuriame nagrinėjami žmogaus subjektyviosios būties, mąstymo ir pažinimo, būties sąrangos, tobulos ir netobulos būties ir kiti klausimai. Aptariama Nikolajaus Kuziečio metafizika, ypač aukščiausias būties sluoksnis – priešybių sutapimo būtis. Tobulybė apibrėžiama kaip visa to, kas yra, buvo, bus ar gali būti, pilnatis. Tai visa ko vienybė, kuri aprėpia ir suturi visą būtį. Tobulybė juda, nes judėjimas yra būtis, be jo negali būti gyvenimo. Nagrinėjamas laiko ontologinis statusas: kadangi judančioji tobulybė yra laikinis (arba steigiąs laikiškumą) vyksmas, kur momentai vienas po kito atsiranda ir išnyksta, tai ramioji tobulybė turi būti visalaikinė. Šis visalaikiškumas atsispindi ir mūsų netobuloje būtyje. Keliamas klausimas, ar tobulybė savyje apima tobulėjančią būtį. Teigiama, kad tobuloji būtis turi savyje tobulėjantį netobulumą: tobulėdama, pilnatimi tapdama, Dievo iš nieko kuriamoji būtis tuo pat metu vienijasi su Dievu ir dievėja, virsta Dievu vietoj Jo, mirštančio dėl jos. Žmogus Kristuje susitinka su kuriančiuoju netobulą būtį kaip tobulėjimo priemonę ir ima dalyvauti Dievo kūryboje.
Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai
-
FRIEDER DÜNKEL,
Juvenile Justice Systems in Europe – Reform developments between justice, welfare and ‘new punitiveness’1
,
Kriminologijos studijos: T 1 (2014): Kriminologijos studijos
-
Danutė Bacevičiūtė,
Etika ir ontologija: Hanso Jonaso atsakomybės imperatyvo paieška technikos amžiuje
,
Religija ir kultūra: T 12 (2013): Religija ir kultūra
-
Chun-chieh Huang,
The ‘body politic’ in ancient China
,
Acta Orientalia Vilnensia: T 8 Nr. 2 (2007): Acta Orientalia Vilnensia
-
MARIJA STONKIENĖ,
ERIKA JANIŪNIENĖ,
RENATA MATKEVIČIENĖ,
FORMALIOJI MOKSLO KOMUNIKACIJA MOKSLO LEIDINIUOSE „KNYGOTYRA“ IR „INFORMACIJOS MOKSLAI“: KIEKYBINIS TYRIMAS
,
Knygotyra: T 54 (2010): Knygotyra
-
KAUKO AROMAA,
Responsible criminal policy / Crime and criminal policy
,
Kriminologijos studijos: T 1 (2014): Kriminologijos studijos
-
Rita Šerpytytė,
Interpretacija kaip derealizacija
,
Religija ir kultūra: T 12 (2013): Religija ir kultūra