Ar mokyklinė filosofija atlieka savo paskirtį?
-
Bronislava Černienė
Publikuota 1990-09-29
https://doi.org/10.15388/Problemos.1990.42.7102
PDF

Reikšminiai žodžiai

Filosofijos didaktika
marksizmas
mokyklinė filosofija
materializmas
dialektika

Kaip cituoti

Černienė, B. (1990) “Ar mokyklinė filosofija atlieka savo paskirtį?”, Problemos, 42, pp. 31–35. doi:10.15388/Problemos.1990.42.7102.

Santrauka

Straipsnyje svarstomas mokyklinės filosofijos kursas, aiškinamos esamo kurso deformacijos ir nesėkmės, siūlomi keliamų problemų sprendimo būdai. Pabrėžiamas filosofijos dėstymo atotrūkis nuo visuotinės filosofinės kultūros: reikia suaktyvinti filosofijos originaliųjų tekstų vertimą į gimtąją kalbą, leisti chrestomatijas, skirtas studijuojančiam jaunimui. Pažymimas pozityvistinis- technokratinis filosofijos kurso pobūdis: pedagoginiame ir ideologiniame procese tebėra akcentuojamas mokslinės (o ne asmenybinės, etinės) pasaulėžiūros formavimas. Teigiama, kad materializmas turi keisti savo formą: vadovėliuose pateikti samprotavimai apie tikrovę jau pasenę, orientuoti į „mechanistinį“ žmogų. Minties ir mąstymo nuvertinimas yra filosofijos autoriteto nuvertinimas. Svarstomos mokyklinės filosofijos pertvarkymo galimybės: marksizmas yra aukščiausias humanizmas, vadinasi, šis jo bruožas turi eiti per visą mokyklinės filosofijos problematiką bei struktūrą. Reikia įveikti objektinės-subjektinės, pažintinės-vertybinės analizės poliariškumą, išryškinti visų teorinių, metodologinių klausimų humanistinį aspektą.
PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.