Sėkmingas darbas nuotoliniu būdu: kokie darbuotojų įgūdžiai jam svarbūs?
Psichologija praktikai
Jurgita Lazauskaitė-Zabielskė
Vilniaus universitetas, Psichologijos institutas, Organizacinės psichologijos tyrimų centras
https://orcid.org/0000-0003-2926-482X
Arūnas Žiedelis
Vilniaus universitetas, Psichologijos institutas, Organizacinės psichologijos tyrimų centras
https://orcid.org/0000-0002-7367-9988
Ieva Urbanavičiūtė
Vilniaus universitetas, Psichologijos institutas, Organizacinės psichologijos tyrimų centras
https://orcid.org/0000-0002-1077-2632
Publikuota 2022-12-30
https://doi.org/10.15388/Psichol.2022.62
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

nuotolinis darbas
psichologinis atsiribojimas nuo darbo
savilyderystė
meistriškumas dirbti nuotoliniu būdu

Kaip cituoti

Lazauskaitė-Zabielskė, J., Žiedelis, A., & Urbanavičiūtė, I. (2022). Sėkmingas darbas nuotoliniu būdu: kokie darbuotojų įgūdžiai jam svarbūs?. Psichologija, 67, 125-137. https://doi.org/10.15388/Psichol.2022.62

Santrauka

Nuotoliniam darbui tampant įprasta darbo organizavimo forma, iškyla jo efektyvumą lemiančių veiksnių tyrimų poreikis. Remiantis Europoje ir Lietuvoje atliktais nuotolinio darbo tyrimais, straipsnyje pristatomi nuotolinio darbo ir darbo biure skirtumai, remiantis kuriais išskirti keli efektyviam darbui nuotoliniu būdu svarbūs darbuotojų įgūdžiai. Pirma, dėl dirbant nuotoliniu būdu ilgėjančių darbo valandų ir nuolatinio pasiekiamumo elektroninės komunikacijos ir informacijos priemonėmis aptariami gebėjimo psichologiškai atsiriboti nuo darbo įgūdžiai. Antra, dėl darbo ir asmeninio gyvenimo ribų susiliejimo, jiems vykstant toje pačioje fizinėje erdvėje, pristatomas meistriškumas dirbti nuotoliniu būdu, t. y. gebėjimas pasirinkti darbui tinkamą vietą ir laiką, pakeisti darbo vietą, laiką arba užduotį, jei jie nedera tarpusavyje, ir priderinti darbo užduotis prie esamos darbo vietos ir laiko, ir jo vaidmuo dirbant nuotoliniu būdu. Trečia, dėl padidėjusios autonomijos planuoti ir atlikti savo veiklą bei darbo procesą ir užduočių atlikimo būdus išoriškai struktūruojančių veiksnių nebuvimo išskiriama savilyderystės įgūdžių, apimančių gebėjimus veikti savarankiškai, planuoti savo veiklą, kelti sau tikslus ir jų siekti, svarba. Straipsnyje taip pat pristatomos psichologinio atsiribojimo nuo darbo, meistriškumo dirbti nuotoliniu būdu ir savilyderystės ugdymo organizacijoje praktinės galimybės.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 > >>