Language Awareness in an Internet Chat Room
Straipsniai
Leszek Szymański
University of Zielona Góra, Poland
Publikuota 2013-10-25
https://doi.org/10.15388/RESPECTUS.2013.24.29.17
PDF

Reikšminiai žodžiai

kalbos supratimas
interneto pokalbiai
žodžių užrašymo tendencijos
teksto formavimo procesai

Kaip cituoti

Szymański L. (2013) „Language Awareness in an Internet Chat Room“, Respectus Philologicus, 24(29), p. 203-212. doi: 10.15388/RESPECTUS.2013.24.29.17.

Santrauka

Internetinėje komunikacijoje pastebimi tam tikri, tik jai būdingi, savitumai. Jie susiformavo interneto vartotojams „sumaišius“ du tradicinius komunikacijos kanalus: šnekamąją ir rašytinę kalbas. Tai akivaizdu pokalbių svetainėse. Vartotojai elgiasi kaip žodinio bendravimo metu, tačiau bendravimas vyksta raštu. Todėl interneto svetainės pokalbių dalyviai, bendraudami internetu, turi būti susipažinę su kai kuriomis grafinėmis normomis ir mokėti jomis pasinaudoti norėdami išreikšti norimą prasmę. Tokios kalbinės elgsenos taikymas iš internetinio pokalbio dalyvio reikalauja atitinkamo kalbos suvokimo. Šio straipsnio esmė – kalbos suvokimo reiškinys ir naudotojus įpareigojančios internetinės komunikacijos kalbos normos. Straipsnio pradžioje aptariama mokslinių tyrimų problematika. Tai interneto pokalbių svetainių dalyvių sąmoningas grafinių būdų vartojimas komunikacijoje siekiant išreikšti norimą prasmę. Skaitytojas taip pat supažindinamas su straipsnio terminologija: „kalbos suvokimas“, „(interneto) pokalbis“, „(kalbos) tekstynas“. Ištyrus interneto pokalbius, pabaigoje suformuluotos išvados, taip pat apibendrinti mėginimai nustatyti kai kuriuos interneto pokalbių dalyvių privalumus.

PDF
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.