Į besimokantįjį orientuotas mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų ugdymas, taikant personalizuotą mokymąsi
Articles
Stefanija Ališauskienė
Vytauto Didžiojo universitetas, Lietuva
https://orcid.org/0000-0003-4868-2779
Publikuota 2022-05-19
https://doi.org/10.15388/se.2021.v2i43.5
PDF

Reikšminiai žodžiai

Inovacijos
pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų ugdymas
personalizuotas ugdymas

Kaip cituoti

Ališauskienė, S. (2022) “Į besimokantįjį orientuotas mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų ugdymas, taikant personalizuotą mokymąsi”, Special Education, 2(43), pp. 11–51. doi:10.15388/se.2021.v2i43.5.

Santrauka

Straipsnyje su skaitytojais dalijamasi pagrindiniais rezultatais, pasiektais kuriant, diegiant ir išbandant inovatyvią personalizuotu mokymusi grįstą pedagogų rengimo praktiką. Ši praktika sukurta ir įgyvendinta bendradarbiaujant Lietuvos pedagogų ugdymo centrams - Vilniaus universiteto Šiaulių akademija, Vilniaus universitetu ir Vytauto Didžiojo universitetu, bei Islandijos universitetu ir Korko universitetu Airijoje[1]. Šiame straipsnyje dalijamasi pagrindiniais pasiekimais, susijusiais su sukurta personalizuotu mokymusi grindžiamo pedagogų ugdymo koncepcija  bei šios koncepcijos pagrindu atnaujintomis pedagogų rengimo studijų programomis, taip pat  su įdiegtos pedagogų ugdymo studijų programose personalizuotu mokymusi grindžiamos koncepcijos raiška. Šio tyrimo metodologija grindžiama antrine duomenų analize bei projekto INTERPEARL[2] pasiekimų ataskaitų analizę. INTERPEARL projekto metu įgytos žinios ir patirtis patvirtina prielaidą, kad į besimokantįjį orientuotoje paradigmoje mokytojo vaidmuo keičiasi, bet tampa kitaip svarbus. Mokytojas labiau veikia kaip pagalbininkas, taikydamas lankstų mokymosi tempą ir diferencijuotą vertinimo praktiką, o ne tiesiogiai perteikia žinias. Kartu su kitais aktualiais klausimais į besimokantįjį orientuotame mokymosi procese svarbiausi yra du aspektai: gebėjimas parinkti ir pasirinkti veiklą bei tinkamus vertinimo metodus, taip pat besimokančiojo gebėjimas prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi, darantis didelę įtaką mokymosi pasiekimams

 

[1] KA203 – Strateginės partnerystės aukštajam mokslui. Projektas INTERPEARL: Inovatyvus mokytojų ugdymas taikant personalizuotą mokymąsi  2018-1-LT01-KA203-046979

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.