Veiksniai, padedantys socialiniams darbuotojams įgalinti asmenis, turinčius intelekto negalią, dienos socialinės globos centruose: socioedukacinis aspektas
Articles
Rita Raudeliūnaitė
Mykolo Romerio universitetas
Vida Gudžinskienė
Mykolo Romerio universitetas
Publikuota 2024-01-23
https://doi.org/10.15388/se.2023.45.6
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

asmenys
intelekto negalia
dienos centrai
įgalinimas

Kaip cituoti

Raudeliūnaitė, R. and Gudžinskienė, V. (2024) “Veiksniai, padedantys socialiniams darbuotojams įgalinti asmenis, turinčius intelekto negalią, dienos socialinės globos centruose: socioedukacinis aspektas”, Special Education, (45-46), pp. 95–115. doi:10.15388/se.2023.45.6.

Santrauka

Straipsnyje pateikiami kokybinio tyrimo rezultatai, atskleidžiantys asmenų, turinčių intelekto negalią, įgalinimo veiksnius dienos centruose. Įgalinant asmenis, turinčius intelekto negalią, svarbu pozityvus požiūris, pagarba šių asmenų nuomonei, priimant su jais susijusius sprendimus, individualių asmens poreikių atliepimas rengiant, įgyvendinant ir vertinant individualius planus. Svarbu sukurti fizinę, informacinę ir komunikacinę aplinką, didinančią asmens aktyvumą, jo savarankiškumą, taip pat palankią psichosocialinę aplinką dienos centro bendruomenėje ir įtraukti asmenis, turinčius intelekto negalią, į įvairių lygių dienos centro sprendimų priėmimą ir veiklas bei palaikyti ir ugdyti šių asmenų kompetencijas, didinančias savarankiškumą.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.