Mokinių ekonominių mokėjimų ugdymas
Straipsniai
Irena Zaleskienė
Publikuota 1993-12-28
https://doi.org/10.15388/ActPaed.1993.02.9380
PDF

Reikšminiai žodžiai

ekonominiai mokėjimai
pradinis ugdymas
ugdomasis eksperimentas
mokyklos ir šeimos bendradarbiavimas

Kaip cituoti

Zaleskienė I. (1993) „Mokinių ekonominių mokėjimų ugdymas“, Acta Paedagogica Vilnensia, 20, p. 180-196. doi: 10.15388/ActPaed.1993.02.9380.

Santrauka

Remiantis filosofinės, sociologinės ir pedagoginės literatūros analize, pradinių klasių darbinio ugdymo patirtimi, ilgalaikiu mokinių praktinės veiklos stebėjimu, ekonominiai mokėjimai apibrėžiami kaip praktinės veiklos mokėjimai, kurie įgalina produktyviai veikti ir orientuoja veikėją į ekonomišką santykį su laiku, vieta ir darbo priemonėmis. Straipsnyje pristatoma ugdomojo eksperimento, vykusio vienos Vilniaus mokyklų antrose klasėse, eiga ir rezultatai. Kelių etapų ugdomojo eksperimento metu buvo siekiama formuoti: 1) pradinių klasių mokinių mokėjimą tausoti (asmeninius daiktus, darbo priemones, bendruomeninio naudojimo reikmenis); 2) mokėjimą planuoti (darbo medžiagas, darbo procesą, laiką, pinigų leidimą); 3) mokėjimą racionaliai tvarkyti darbo vietą (pasirinkti ir patogiai išdėstyti darbo priemones, palaikyti švarą darbo metu, sutvarkyti darbo vietą, jį baigus). Sėkmingus eksperimento rezultatus užtikrino glaudus mokyklos ir šeimos bendradarbiavimas, tinkamų praktinių užduočių parinkimas, atsižvelgiant į esamą mokėjimų lygmenį, į individualias psichofiziologines vaikų savybes.
PDF
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.