Santrauka
Straipsnyje aptariama konstruktyvistinė įtraukiamojo mokymosi (angl. Engaged learning) teorija ir pateikiama koreliacinio tyrimo ataskaita, kurios tikslas, remiantis konstruktyvizmo paradigmos nuostatomis bei Jones, Valdez, Nowakovski ir Rasmussen išskirtais indikatoriais l kintamaisiais (mokymosi vizija, uždaviniai, įvertinimas, instrukcinis modelis, mokymosi kontekstas, grupavimas, mokytojo vaidmenys, moksleivio vaidmenys), nustatyti, ar egzistuoja statistiškai reikšmingas mokytojų mokomosios veiklos, besiremiančios įtraukiamojo mokymosi nuostatomis bei paties įtraukiamojo mokymosi konteksto ryšys. Įsitraukimo i mokymąsi ugdymas, pasak konstruktyvistų, yra tinkamiausias mokant pradinių klasių moksleivius mokytis. Tyrime dalyvavo 30 pradinių klasių mokytojų iš įvairių Latvijos mokyklų. Koreliacinis tyrimas parodė, kad yra vidutinio stiprumo teigiamas mokytojų nuostatų ir jų mokomosios veiklos savivokos ryšys. Tyrimo rezultatai parodė, kad mokytojų įsitikinimu kintamųjų moksleivio vaidmenys ir įvertinimas ryšys su jų mokomąja veikla yra stipresnis nei kitų; silpniausias nustatytas ryšys su kintamuoju uždaviniai.
Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai
-
Madis Lepik,
Anita Pipere,
Baltijos ir Šiaurės šalių matematikos mokytojų nuostatų lyginamoji studija
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 27 (2011): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Ina Grasmane,
Anita Pipere,
Psichopedagoginė intervencija kaip vaikų dvasinio intelekto vystymasis: teorinio pagrindo paieškos
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 44 (2020): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Pāvels Pancerko,
Anita Pipere,
Mārīte Kravale-Pauliņa,
Rizikos ir apsauginiai veiksniai renkantis mokymosi turinį vidurinėje mokykloje: Latvijos Latgalos regiono karjeros konsultantų ir studentų požiūris
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 48 (2022): Acta Paedagogica Vilnensia