Kūnas vartojimo kultūroje: postmodernizmas, vartojimas, kūnas kaip prekė
-
Jūratė Černevičiūtė
Publikuota 2008-03-19
https://doi.org/10.15388/Problemos.2008.P.10483
PDF

Reikšminiai žodžiai

vartojimas
postmodernizmas
populiarioji kultūra
rinka
kūno suprekinimas
kūno praktikos.

Kaip cituoti

Černevičiūtė, J. (2008) “Kūnas vartojimo kultūroje: postmodernizmas, vartojimas, kūnas kaip prekė”, Problemos, pp. 76–86. doi:10.15388/Problemos.2008.P.10483.

Santrauka

Straipsnyje, remiantis postmodernios sociologijos įžvalgomis apie tapatumą ir vartojimo kultūrą, analizuojami vyraujantys požiūriai į kūno suprekinimą. Nurodoma, kad kūno įvaizdžiai tampa ne tik gero gyvenimo, kultūrinio kapitalo indikatoriaus ženklu, bet ir hedonistinių praktikų lauku. Pažymima, kad vartojimo kultūroje nusistovi kūno, kaip kintamos egzistavimo formos, samprata, kuri gali būti formuojama pagal individualius poreikius, taip pat įpareigoja rūpintis savo kūnu kaip reprezentacijos objektu. Analizuojama populiarioji kultūra kaip vartotojo tapatumo implozijos ir fragmentacijos vieta. Trumpai apibūdinamos kūno praktikos, represuojančios fizinį kūną, įtvirtinančios ir palaikančios vartotojiškas tapatumo sampratas.
PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.