Gimimo eiliškumas bei ikimokyklinio amžiaus vaikų elgesio ir emocijų sunkumai
Straipsniai
Roma Jusienė
Monika Kuzminskaitė
Publikuota 2017-07-05
https://doi.org/10.15388/Psichol.2017.55.10738
PDF

Reikšminiai žodžiai

gimimo eiliškumas
ikimokyklinis amžius
elgesio sunkumai
emocijų sunkumai

Kaip cituoti

Jusienė R. ir Kuzminskaitė M. (2017) „Gimimo eiliškumas bei ikimokyklinio amžiaus vaikų elgesio ir emocijų sunkumai“, Psichologija, 550, p. 88-97. doi: 10.15388/Psichol.2017.55.10738.

Santrauka

Vaikų gimimo seka šeimoje, arba gimimo eiliškumas, iki šiol yra veiksnys, kurio tiesioginis ar netiesioginis poveikis asmenybės raidai ir pasiekimams gyvenime nėra gerai žinomas. Šiame tyrime aiškinomės, ar ikimokyklinio amžiaus vaikų elgesio ir emocijų sunkumai, kuriuos nurodo jų motinos ir auklėtojos, siejasi su vaikų gimimo eiliškumu. Išanalizavę 338-ių Lietuvos keturmečių duomenis, aptikome, kad vyriausi vaikai, jų motinų vertinimu, turi daugiau emocijų ir elgesio sunkumų nei jauniausi vaikai. Auklėtojų vertinimu, keturmečiai elgesio ir emocijų sunkumais, atsižvelgiant į gimimo seką, nesiskyrė. Panašu, kad, gimus jaunesniam broliui ar seseriai, maži vaikai tiktai santykiuose su tėvais arba namų aplinkoje reaguoja didesniu nepasitenkinimu, priešiškumu ar kitais mažiau priimtinais elgesio bei emocijų raiškos būdais.

PDF

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės. 

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai