Autizmas, intervencijos ir tėvų mokymas
Psichologija praktikai
Nichola Booth
Stephen Gallagher
Ulster University
Mickey Keenan
Publikuota 2018-10-15
https://doi.org/10.15388/Psichol.2018.0.11904
PDF

Reikšminiai žodžiai

nėra

Kaip cituoti

Booth N., Gallagher S. ir Keenan M. (2018) „Autizmas, intervencijos ir tėvų mokymas“, Psichologija, 570, p. 74-94. doi: 10.15388/Psichol.2018.0.11904.

Santrauka

Visame pasaulyje daugėja sergančiųjų autizmu. Šiame straipsnyje analizuojama, kokius papildomus stresorius, tokius kaip psichologinis distresas ar psichikos sveikatos problemos, sukelia vaiko, sergančio autizmu, auginimas. Tyrimai rodo, kad dėl problemų, kurias sukelia autizmo diagnozė ir papildomi reikalavimai tėvams, gali būti naudingos intervencijos, skirtos mokyti juos naujų įgūdžių. Šis straipsnis apžvelgia dažniausiai taikomas intervencijas, kurios gali būti pasitelktos, siekiant tėvams suteikti naujų įgūdžių, ir analizuoja, ar jos grįstos mokslu, pseudomokslu ar antimokslu. Taikant geriausius metodus, grįstus moksliniais įrodymais, tėvai gali būti sėkmingai apmokyti įvairių skirtingų sričių įgūdžių. Straipsnyje aptariami ir grupinio bei individualaus mokymo, taip pat jų komponentų pliusai ir minusai. Be to, aptariami įvairūs mokymo metodai, tokie kaip elgesio įgūdžių mokymas, vaizdo modeliavimas, instrukcijomis grįsti metodai. Galima daryti išvadą, kad tyrimai rodo, jog metodai, turintys ir elgesio komponentą, yra efektyviausi. Autizmo įsisąmoninimo ir švietimo tiesiog nepakanka – siekiant padėti tėvams ugdyti vaikus, reikia mokyti tėvus įrodymais grįstais metodais.

PDF
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.