Mokslo žemėlapiai: vizualinės mokslų klasifikavimo praktikos
Metodologija
Aldis Gedutis
Publikuota 2015-01-01
https://doi.org/10.15388/SocMintVei.2014.2.8777
PDF

Reikšminiai žodžiai

mokslų klasifikavimas
žinių medis
mokslo žemėlapis
mokslo filosofija
mokslo sociologija
žinojimas ir galia

Kaip cituoti

Gedutis A. (2015) „Mokslo žemėlapiai: vizualinės mokslų klasifikavimo praktikos“, Sociologija. Mintis ir veiksmas, 35(2), p. 5-36. doi: 10.15388/SocMintVei.2014.2.8777.

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjami mokslo žemėlapiai. Žemėlapiais vadinamos vaizdinės priemonės: atlasai, diagramos, lentelės ar medžiai, naudojamos klasifikuojant ir grupuojant skirtingus mokslus bei mokslines disciplinas. Straipsnio tikslas – ištirti mokslų klasifikacijose naudojamas skirtingas vizualines priemones, kritiškai įvertinti jų prielaidas, sudarymo principus bei informatyvumą. Mokslo filosofijos ir sociologijos prieigos straipsnyje papildomos geografinėmis ir kartografinėmis įžvalgomis, padedančiomis analizuoti žemėlapius kaip daugiau ar mažiau tikslias mokslinio lauko reprezentacijas, kurios turi potencialą būti naudojamos kaip įtikinimo priemonės galios žaidimuose.
PDF

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.