Paauglių, turinčių negalę, psichologinės gerovės veiksniai
Articles
Ingrida Baranauskienė
Šiaulių universitetas
Liudmyla Serdiuk
H. S. Kostiuko psichologijos institutas, Ukrainos nacionalinė ugdymo mokslų akademija, Ukraina
Ivan Danyliuk,
Kijevo nacionalinis T. Ševčenkos universitetas, Ukraina
Anton Kurapov
Kijevo nacionalinis T. Ševčenkos universitetas, Ukraina
Publikuota 2019-12-20
https://doi.org/10.21277/se.v2i40.482
PDF

Reikšminiai žodžiai

psichologinė gerovė
pasitenkinimas gyvenimu
asmeninis augimas
paaugliai, turintys negalią
integracija
inkliuzija

Kaip cituoti

Baranauskienė, I. (2019) “Paauglių, turinčių negalę, psichologinės gerovės veiksniai”, Special Education, 2(40), pp. 10–44. doi:10.21277/se.v2i40.482.

Santrauka

Straipsnyje pristatomas psichologinis tyrimas, kurio tikslas – nustatyti veiksnius, palaikančius paauglių, turinčių negalę, psichologinę gerovę. Mokymasis inkliuzinėje ugdymo aplinkoje turi didelį socialinės adaptacijos vystymo potencialą, atskleidžiant vidinius paauglių, turinčių negalę, savirealizacijos ir psichologinės gerovės resursus. Empiriniame tyrime dalyvavo 121 mokinys iš Kijevo (Ukraina) inkliuzinių mokyklų: 54 vaikinai ir 67 merginos, turintys negalę. Atskleisti veiksniai, palaikantys neįgalių paauglių psichologinę gerovę, ir pasiūlytas prognostinis jos raidos modelis. Svarbiausi paauglių, turinčių negalę, psichologinę gerovę palaikantys veiksniai yra šie: laukiamas aplinkinių požiūris į juos, jų domėjimasis savimi, savigarba, gyvenimo prasmė ir jų suprantami tikslai, pasitikėjimas savimi ir tikėjimas savo sugebėjimais. Požymiai, darantys didžiausią įtaką psichologinei gerovei ir pateikiami sukurtame prognozavimo modelyje, yra: įsipareigojimas, agresijos priėmimas, savigarba ir laukiamas požiūris iš aplinkinių.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.