Sutrikusio regėjimo vaikų intelektinių gebėjimų įvertinimo galimybės
Straipsniai
Ingrida Gabrialavičiūtė
Publikuota 2007-01-01
https://doi.org/10.15388/Psichol.2007.0.2709
74-87.pdf

Reikšminiai žodžiai

regėjimo sutrikimai
intelektiniai gebėjimai
ITVIC

Kaip cituoti

Gabrialavičiūtė, I. (2007). Sutrikusio regėjimo vaikų intelektinių gebėjimų įvertinimo galimybės. Psichologija, 36, 74-87. https://doi.org/10.15388/Psichol.2007.0.2709

Santrauka

Įvairiose šalyse trūksta standartizuotų testų akliesiems, todėl jų intelektiniai gebėjimai vertinami panaudojant verbalinius regintiesiems skirtų testų subtestus arba modifikuojant neverbalinius. Lietuvoje aklųjų ir silpnaregių intelektiniai gebėjimai vertinami WISC-III Verbaline skale. Olandų sukurtas ITVIC testas (vadovas yra išleistas anglų kalba) yra skirtas įvairiems, tiek verbaliniams, tiek neverbaliniams, aklų vaikų intelektiniams gebėjimams įvertinti. Gavus autorių sutikimą adaptuoti testą Lietuvoje, buvo išverstas testo vadovas. Remiantis 7–16 m. vaikų, kurie mokosi Brailio raštu (N = 41), ITVIC atlikimo rezultatais, vertinami testo patikimumo ir validumo rodikliai. Atliekant ITVIC rezultatų analizę, dalijimo pusiau ir vidinio suderinamumo metodu buvo patvirtintas visų subtestų, išskyrus Namo plano, patikimumas ir turinio validumas. Verbalinių ITVIC subtestų koreliacijos su verbaliniais WISC-III subtestais bei ITVIC subtestų įverčių koreliacijos su mokymosi rezultatais leidžia daryti išvadą apie pakankamą testo kriterijaus validumą. Palyginus lietuvių vaikų subtestų atlikimo rezultatus su olandų bei lietuviškomis WISC-III normomis, galima daryti išvadą, jog 13,5 m. vaikų, neturinčių naudingos regos, rezultatų analizei galima panaudoti olandiškų subtestų ir lietuviškas Žodyno normas.

74-87.pdf

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.