Informatikos konkurso grafų uždavinių analizė
Informacijos ir komunikacijos technologijos
Valentina Dagienė
Gabrielė Stupurienė
Elena Sutkutė
Publikuota 2016-01-11
https://doi.org/10.15388/Im.2015.72.9224
PDF

Reikšminiai žodžiai

informatikos mokymas
žaidybinimas
konkursas „Bebras“
informacinės technologijos
informatinis mąstymas
grafų uždaviniai

Kaip cituoti

Dagienė, V., Stupurienė, G., & Sutkutė, E. (2016). Informatikos konkurso grafų uždavinių analizė. Information & Media, 72, 118-129. https://doi.org/10.15388/Im.2015.72.9224

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjamas informatikos ir informacinių technologijų konkurso „Bebras“ pastarųjų penkerių metų uždavinių, susijusių su grafais, sprendimas. Nei bendrojo ugdymo mokyklos matematikos programoje, nei dabartiniame informacinių technologijų kurse grafams neskiriama dėmesio, nors realiame gyvenime jų nuolatos prireikia. Grafų uždaviniai sudaro nemažą dalį informatikos konkurso „Bebras“ uždavinių, jie skiriami įvairaus amžiaus mokiniams. Atlikta analizė parodė, kad uždaviniai aprėpia įvairias grafų temas: supažindinama su grafo sąvoka ir vizualizavimu, ieškoma trumpiausio kelio, atliekama paieška į gylį arba į plotį, apdorojamas dvejetainis medis, ieškoma galimų kelių, taikomi srautų, keliaujančio pirklio ir panašūs algoritmai. Mokiniai, nors ir formaliai nesimoko grafų teorijos, mokykloje nesprendžia grafų uždavinių, tačiau dalyvaudami konkurse „Bebras“ tokias užduotis mėgsta spręsti, ypač interaktyvias. Atlikus analizę paaiškėjo, kad konkurso metu daugiausia pateikiama grafų uždavinių, kurie susiję su kelio paieška.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 > >>