educational research development opportunities gifted children children with special needs delinquentsugdymo tyrimai tobulinimo galimybės gabūs vaikai specialių poreikių vaikai delinkventai
Kaip cituoti
Targamadzė, V. (tran.) (2005) “Paauglių ugdymo bendrojo lavinimo mokykloje tyrimų analizė. Tobulinimo galimybių orientyrai”, Acta Paedagogica Vilnensia, 15, pp. 120–128. doi:10.15388/ActPaed.2005.15.9732.
Paauglių ugdymo bendrojo lavinimo mokykloje tyrimų analizė. Tobulinimo galimybių orientyrai
Santrauka
Straipsnyje nagrinėjama Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos užsakymu atlikti ugdymo bendrojo lavinimo mokykloje tyrimai, juos analizuojant paauglių ugdymo galimybių tobulinimo paieškos požiūriu. Apžvelgus tyrimus, aiškėja, kad jie iš esmės ugdymo, kaip išskirtinio reiškinio, nenagrinėja, o tyrėjai orientuojasi į tam tikrus aspektus. Siekiant nuodugniau išsiaiškinti paauglių ugdymo tobulinimo galimybes būtinas kompleksinis, longitudinis tyrimas, grindžiamas holistiniu požiūriu į ugdymą kaip reiškinį. Formuluojami ugdymo tyrimų tobulinimo orientyrai iš esmės grindžiami ugdymo sistemos elementų sąveika ir jos funkcionavimo kontekstu.