[straipsnis ir santrauka anglų kalba, santrauka lietuvių kalba]
Straipsnyje pristatomi pirmieji platesnio tyrimo projekto, kurio tikslas – pagrįsti mokslo dėsnių normatyvinį pobūdį, rezultatai. Įprasta teigti, kad mokslo dėsniai yra deskriptyvūs, ir priešinti juos preskriptyvioms išraiškoms – normoms. Siekdama pademonstruoti mokslo dėsnių normatyvumą, remiuosi Carloso Alchourróno ir Eugenijaus Bulygino (1971) atlikta aiškiai normatyvinių sistemų logine analize. Straipsnyje nustatomi elementai, leidžiantys apibūdinti sistemą kaip normatyvinę, ir jais remiantis analizuojamas moksle implicitiškai glūdintis normatyvumas. Taip panaikinamas pagrindas priešinti eksplicitinį ir implicitinį normatyvumą, išryškinamas jų bendrumas. Antrojoje šio tyrimo projekto dalyje (Mets 2018) detaliau aptariami šeši aspektai, teikiantys pagrindą mokslo dėsnius traktuoti kaip normatyvines išraiškas.