Viską prisiminti. Naujosios atminties ir vaizduotės praktikos Venecijos bienalėje 2013
Straipsniai
Kristupas Sabolius
Publikuota 2013-01-01
https://doi.org/10.15388/Relig.2013.0.3682
PDF

Reikšminiai žodžiai

atmintis
vaizduotė
simbolis
medija
intermedialumas

Kaip cituoti

Sabolius K. (2013) „Viską prisiminti. Naujosios atminties ir vaizduotės praktikos Venecijos bienalėje 2013“, Religija ir kultūra, 120, p. 97-109. doi: 10.15388/Relig.2013.0.3682.

Santrauka

Šis straipsnis nagrinėja atminties ir vaizduotės reaktualizavimo temą šiuolaikinio meno praktikose. Atsispiriant nuo 2013 m. Venecijos bienalės pagrindinės parodos kuratoriaus Massimiliano Gioni „Enciklopedinių rūmų“ idėjos, mėginama diagnozuoti architektūros, žinojimo ir prisiminimo ryšį su įvairiomis įsivaizdavimo formomis. Dėmesys sutelkiamas į įvairias medialinių vaizdų ir kūno santykio formas nagrinėjančio menininko Aurélieno Froment’o kūrybines praktikas. Venecijos bienalėje eksponuotas jo videodarbas „Camillo idėja“ mėgina užmegzti problemišką ekranizuoto suvokimo ryšį su prarastomis Renesanso mnemotechnikos rūšimis. Pasitelkus įvairias šiuolaikines – Bernardo Stieglerio, Pietro Montani, Jeano Jacques’o Wunenburgerio, Joelio Candau – įsivaizduojamybės teorijas analizuojamas dinaminėje įtampoje atsiveriantis simbolinės vaizduotės ir medijuotų gyvenimo formų santykis.

PDF

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.