Mokslas ir socialinės inžinerijos idėja (2):P. Feyerabendas
-
Aldis Gedutis
Publikuota 2003-12-22
https://doi.org/10.15388/SocMintVei.2003.2.5937
PDF

Reikšminiai žodžiai

mokslas
socialinė inžinerija
Paulas Feyerabendas

Kaip cituoti

GedutisA. (2003) „Mokslas ir socialinės inžinerijos idėja (2):P. Feyerabendas“, Sociologija. Mintis ir veiksmas, 120, p. 50-60. doi: 10.15388/SocMintVei.2003.2.5937.

Santrauka

Šiame straipsnyje tęsiamas svarstymas apie mokslo bei socialinės inžinerijos sąsajas. Tekste nagrinėjamos ir kritiškai analizuojamos P. Feyerabendo idėjos apie socialines mokslo galimybes, politinį ekspertų bei socialinių inžinierių vaidmenį. Straipsnio tikslas – rekonstruoti Feyerabendo mokslo ir jo sociopolitinio vaidmens sampratą, pateikti Feyerabendo argumentus prieš Popperio racionalizmą bei socialinės inžinerijos projektą. Feyerabendo teigimu, atvira ir laisva visuomenė yra tik ta, kurioje visoms joje koegzistuojančioms (kultūrinėms, religinėms, epistemologinėms ir t.t.) tradicijoms suteikiamos vienodos teisės ir galimybės. Bet kokie bandymai primesti vienos tradicijos standartus kitoms pažeidžia laisvės idėją. Mokslas, anot Feyerabendo, tėra tik viena iš pažintinių tradicijų, todėl laisvoje visuomenėje mokslo standartai negali dominuoti. Taigi Popperio moksliškai pagrįstos socialinės inžinerijos idėją Feyerabendas interpretuoja kaip politiškai žalingą ir nesuderinamą su laisvos visuomenės reikalavimais.
PDF

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės. 

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai