Ugdymas antropoceno epochoje: nuo teoretikų iki jaunų klimato kaitos aktyvistų
Straipsniai
Sandra Kairė
Vilniaus universitetas
https://orcid.org/0000-0003-0618-0308
Publikuota 2021-12-30
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2021.47.1
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

antropocenas ir ugdymas
antropoceno vaikai
klimato kaitos aktyvistai
besimokančiųjų santykio su ugdymu pokytis

Kaip cituoti

Kairė, S. (2021) “Ugdymas antropoceno epochoje: nuo teoretikų iki jaunų klimato kaitos aktyvistų”, Acta Paedagogica Vilnensia, 47, pp. 10–24. doi:10.15388/ActPaed.2021.47.1.

Santrauka

Straipsnyje tęsiama mokslinė diskusija apie ugdymą antropoceno epochoje bei parodoma ugdymo ateities problematika žvelgiant iš vaiko, kaip besimokančio asmens, perspektyvos. Pirmoje straipsnio dalyje orientuojasi į post­humanistiniam požiūriui atstovaujančių teoretikų, kaip antai Annette Gough, Nathan Snaza, Brad Petitfils, svarstymus ir siūlymus ugdymui antropoceno epochoje. Antroje dalyje susitelkiama į antropoceno vaikų, kurie yra šiandieninio ugdymo realija, problematiką. O trečioji dalis tampa jaunų klimato kaitos aktyvistų, kaip vienos iš antropoceno vaikų grupių, balsu, padedančiu apmąstyti besimokančio asmens santykio su ugdymu pokytį šioje epochoje. Straipsnyje parodoma, kad jaunuoliai klimato aktyvistai išgyvena akivaizdžias abejones, nepasitikėjimą, nusivylimą formaliuoju ugdymu, jo praktikomis ir švietimo ateitimi. O klimato aktyvizmo veiklas galima vertinti kaip unikalią ar naują mokymosi terpę, papildančią ir netgi kompensuojančią tai, ko antropoceno vaikams formaliajame ugdyme šiuo metu trūksta.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.