Intertekstų suvokimas ir kultūrinio rato atpažinimas Rimvydo Valatkos publicistikoje
Straipsniai
Audrius Valotka
Vilniaus universitetas
Publikuota 2016-12-15
https://doi.org/10.15388/Lietkalb.2016.10.9917
PDF

Reikšminiai žodžiai

intertekstualumas
precedentiniai
tekstai
aliuzija
publicistinis
Rimvydas Valatka

Kaip cituoti

Valotka A. (2016) „Intertekstų suvokimas ir kultūrinio rato atpažinimas Rimvydo Valatkos publicistikoje“, Lietuvių kalba, (10), p. 1-47. doi: 10.15388/Lietkalb.2016.10.9917.

Santrauka

Straipsnyje tiriama, kaip efektyviai intertekstų, visų pirma aliuzijų, vartojimas šiuolaikinėje lietuvių publicistikoje kuria ryšį su skaitytojais ir formuoja savų skaitytojų kultūrinį ratą. Testavimu nustatyta, kaip dabartinė dvidešimtmečių karta (aukštosios mokyklos studentai) publicistikos tekstuose atpažįsta ir suvokia nežymėtosios raiškos intertekstus, visų pirma aliuzijas. Tyrimo objektu pasirinkti Rimvydo Valatkos straipsniai. Rezultatai rodo, kad tik ketvirtadalis respondentų adekvačiai interpretuoja publicistines aliuzijas, be to, atpažinimo statistika smarkiai svyruoja skirtingose precedentinių tekstų srityse (geriausiai atpažįstamos kinematografinės, blogiausiai – istorinės aliuzijos). Galima apibendrinti, kad Rimvydo Valatkos gausiai vartojami intertekstai nėra orientuoti į studentiško amžiaus auditoriją, išskyrus akivaizdžią slinktį tolyn nuo rusiškų (ir sovietinių) realijų.  

PDF
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.