Lietuvių ir suomių moksleivių Rankos testo rezultatų palyginimas
Straipsniai
Remigijus Bliumas
Marketta Windgren
Publikuota 2000-01-01
https://doi.org/10.15388/psi.22.4424
PDF

Reikšminiai žodžiai

Rankos testas
tarpkultūrinė psichologija
kultūriniai skirtumai

Kaip cituoti

Bliumas, R., & Windgren, M. (2000). Lietuvių ir suomių moksleivių Rankos testo rezultatų palyginimas. Psichologija, 22, 74-79. https://doi.org/10.15388/psi.22.4424

Santrauka

Nors tarpkultūriniai tyrimai Rankos testu nėra papli­tę, kiekybiniai lietuvių ir suomių trylikos metų moks­leivių tyrimo šiuo testu rezultatai dera su Stetsono ir Wagnerio (1980) hipoteze apie plačias šios metodi­kos tarpkultūrinio taikymo galimybes. Suomių moks­leiviai gavo aukštesnius pasirodymo, aktyvumo, įtam­pos, baimės subkategorijų, aplinkos ir blogo prisitai­kymo suminių kategorijų, taip pat bendro atsakymų skaičiaus ir vidutinio atsakymo laiko jverčius. Lietuvių moksleivių buvo aukštesni apibūdinimo subkate­gorijos įverčiai. Kitaip negu tikėtasi, imčių nesiskyrė agresyvumo subkategorijos ir tarpasmeninių santykių suminės kategorijos rezultatai. Gauti ženklesni lietu­vių ir suomių mergaičių įverčių skirtumai nei berniu­kų. Tyrimo rezultatai siejami su šalių dabarties socia­linės raidos ypatybėmis ir fiksuojami kaip pradžios taškas tolesniems tarpkultūriniams tyrimams Rankos testu.
PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai