Konsultavimas mokykloje: keturių šalių konsultavimo profesionalų darbo ypatumų palyginimas
Straipsniai
Birutė Pociūtė
Vilnius University
Laima Bulotaitė
Vilnius University
Jurgita Lazauskaitė-Zabielskė
Vilnius University
Publikuota 2019-07-12
https://doi.org/10.15388/ActPaed.42.4
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

konsultavimo mokykloje profesionalai
konsultantų vaidmenys
pasitenkinimas darbu

Kaip cituoti

Pociūtė, B., Bulotaitė, L. and Lazauskaitė-Zabielskė, J. (2019) “Konsultavimas mokykloje: keturių šalių konsultavimo profesionalų darbo ypatumų palyginimas”, Acta Paedagogica Vilnensia, 42, pp. 59–74. doi:10.15388/ActPaed.42.4.

Santrauka

Negausūs mokyklos konsultantų įvairių darbo aspektų tyrimų rezultatai yra nevienaprasmiai, kartais net prieštarauja vieni kitiems, tačiau atskleidžia pakankamai daug nepageidaujamų karjeros / mokyklos konsultantų darbo aspektų. Tyrimo tikslas – išanalizuoti ir palyginti konsultavimo mokykloje profesionalų darbo ypatumų raišką Lietuvoje, Italijoje, Graikijoje ir Airijoje. Tyrimas atliktas vykdant projektą SUCCESS*. Konsultavimo mokykloje profesionalų apklausa vyko 2018 m. vasario ir kovo mėnesiais. Apklausti 289 mokyklos konsultantai iš Lietuvos, Italijos, Airijos ir Graikijos. Duomenims surinkti buvo naudota internetinė apklausa pagal specialiai sukurtą klausimyną. 
Tyrimas atskleidė, kad tiek karjeros, tiek akademinio konsultavimo funkcijos mokyklose skirtingose šalyse priskiriamos skirtingų kvalifikacijų mokyklose dirbantiems profesionalams. Rezultatai parodė, kad visose šalyse mokyklos konsultantai vykdo įvairias konsultavimo veiklas, bet skiriasi tiek šių konsultavimo veiklų atlikimo dažnis įvairiose šalyse, tiek ir konsultantų pasirengimo konsultuoti lygis. Tyrimas atskleidė, kad konsultavimo mokykloje profesionalų pasitenkinimas darbu aukštesnis nei vidutinis. Nepaisant požiūrio į konsultantų profesinį tobulėjimą skirtumų, visi konsultantai nurodė didesnį nei vidurkis poreikį tobulinti savo profesines kompetencijas.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.