KALBOS DIDAKTIKA: KALBOS UGDYMO PARADIGMŲ KAITA IR KALBOS MOKYMO(SI) LOGIKA
KULTŪRA IR UGDYMAS
Zita Nauckūnaitė
Publikuota 2015-07-30
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2015.34.8342
PDF

Reikšminiai žodžiai

kalbos ugdymo programos
lingvistikos paradigmos
sisteminė kalbos ugdymo paradigma
komunikacinė-integracinė kalbos ugdymo paradigma
sinergetinė paradigma

Kaip cituoti

Nauckūnaitė Z. (2015) „KALBOS DIDAKTIKA: KALBOS UGDYMO PARADIGMŲ KAITA IR KALBOS MOKYMO(SI) LOGIKA“, Acta Paedagogica Vilnensia, 340, p. 49-61. doi: 10.15388/ActPaed.2015.34.8342.

Santrauka

Docentė socialinių mokslų (edukologijos) daktarė
Lietuvos edukologijos universiteto
Lietuvių kalbos ir literatūros didaktikos katedra
T. Ševčenkos g. 31, LT-03111 Vilnius
Tel. (8 5) 233 08 52
El. paštas: zita.nauckunaite@leu.lt

Straipsnyje nagrinėjamas lingvistinis kalbos didaktikos aspektas. Aptariami lietuvių kalbos programų, sudarytų pagal sisteminę ir komunikacinę-integracinę kalbos ugdymo paradigmas, pranašumai ir trūkumai. Pagrindžiamas siekis atnaujinant lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo programą (2015 m.) suderinti abi kalbos ugdymo paradigmas, kokybiškai nauju pavidalu grįžtant prie sisteminio kalbos ugdymo ir stiprinant sakytinės bei rašytinės kalbos vartojimą pagal komunikacinės-integracinės kalbos ugdymo paradigmos teorinę ir praktinę mintį. Atnaujinta lietuvių kalbos ugdymo programa remsis sinergetika kaip nauja moksline paradigma.

PDF

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.