Mokinių savarankiški darbai intelektinių gebėjimų ugdymo pagrindas
Straipsniai
Vytautas Bernotas
Publikuota 1993-12-28
https://doi.org/10.15388/ActPaed.1993.02.9377
PDF

Reikšminiai žodžiai

mokymosi procesas
savarankiški darbai
tiriamieji darbai
mokytojo vaidmuo

Kaip cituoti

Bernotas, V. (1993) “Mokinių savarankiški darbai intelektinių gebėjimų ugdymo pagrindas”, Acta Paedagogica Vilnensia, 2, pp. 154–159. doi:10.15388/ActPaed.1993.02.9377.

Santrauka

Straipsnyje į savarankiškumo ugdymą, mokinių savarankiškus darbus, pirmiausiai siekiama pažvelgti istoriniu aspektu. Aptariamos J.A. Komenskio, J. J. Rousseau, J. Dewey, akcentavusių aktyvių mokymo metodų taikymą, mokinių tyrinėjimo gebėjimų formavimą, savarankišką problemų sprendimo skatinimą, idėjos. Taip pat straipsnyje apibrėžiamos pagrindinės savarankiškų darbų charakteristikos, pateikiamas tiriamojo darbo pavyzdys. Savarankiškus darbus galima skirstyti pagal daugelį požymių: pagal didaktinį tikslą, pagal mokinių pažintinės veiklos pobūdį, pagal pažinimo ir mąstymo operacijas. Mokinių savarankiškų darbų formos: mokomieji bandymai, stebėjimai, darbas su įvairiais žinių šaltiniais - knyga, žemėlapiais, dokumentais ir t.t. Pažymėtina, kad mokinių savarankiški darbai turi būti įvairūs, organizuojami sistemingai, atsižvelgiant į mokinių turimą patirtį, savarankiško darbo įgūdžius. Mokiniams atliekant savarankiškus darbus, mokytojo vaidmuo dar labiau padidėja - jam iškyla naujų uždavinių. Vietoj žinių tiekėjo jis tampa mokymosi proceso organizatoriumi.
PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.