Reprezentacijos problema ir etinė vaizduotė. „Sauliaus sūnaus“ atvejis
Straipsniai
Kristupas Sabolius
Vilniaus universitetas
Publikuota 2018-12-28
https://doi.org/10.15388/Relig.2015.10
PDF

Reikšminiai žodžiai

reprezentacija
etika
vaizduotė
Holokaustas
vizualumas

Kaip cituoti

Sabolius, K. (2018) „Reprezentacijos problema ir etinė vaizduotė. ,Sauliaus sūnaus‘ atveji“s, Religija ir kultūra, (16-17), p. 144-161. doi: 10.15388/Relig.2015.10.

Santrauka

[straipsnis ir santrauka lietuvių kalba; santrauka anglų kalba]

2015 m. Kanų kino festivalyje nugalėjęs László Nemeso filmas „Sauliaus sūnus“ gali būti interpretuojamas kaip išskirtinis kino filosofijos atvejis, kai pačiu kūriniu teigiama specifinė vizualaus mąstymo ir etinės prieigos laikysena. Straipsnis rekonstruoja filmą kontekstualizuojančias polemikos apie Holokausto reprezentuojamumą ištakas, o kartu lokalizuoja „Sauliaus sūnus“ sūnaus atvejį konkretesniame diskusijos dėl keturių Sonderkommando nuotraukų kontekste. Interpretuojant George’o Didi-Hubermano ir jo oponentų pozicijas, o kartu pasitelkiant Pietro Montani intermedialinės vaizduotės teoriją, László Nemeso kūrinys leidžia išryškinti įvairių reprezentacijos registrų vaidmenį bei etinį techninės mediacijos vaidmenį. Filmą galima traktuoti kaip „vidurio kelio“ poziciją Holokausto reprezentuojamumo polemikoje, kai ne tik teigiama būtinybė „įsivaizduoti, kad sužinotume“, bet ir atliekama įvaizdinimo strategijos estetinė ir etinė revizija.

PDF
Kūrybinių bendrijų licencijos
Priskyrimas: Kūrybinių bendrijų licencijos (CC BY 4.0).

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.