Santrauka
Žvelgiant per pedagogikos istorijos prizmę straipsnyje pristatomos pagrindinės darbinio mokymo koncepcijas ir kryptys, iškeltos J. A. Komenskio, J. J. Rousseau, J. H. Pestalozzio, G. Kerschensteinerio, J. Dewey, K. Marxo, V. A. Lay ir kt. Dauguma šių krypčių turėjo vienokios ar kitokios įtakos darbinio mokymo minties raidai ir Lietuvoje. Lietuvos pedagogai, aptardami tiek bendras, tiek konkrečias (pvz., rankų darbų pradinėse klasėse, darbų mokyklos mokymų – bandymų sklype ir pan.) darbinio mokymo problemas, gana dažnai rėmėsi minėtų Vakarų autorių darbais. Prie darbinio mokymo idėjų plėtotės ir sklaidos Lietuvoje ypač prisidėjo A. Busilas, V. Ruzgas, J. Laužikas, A. Pigaga, A. Paurienė, A. Grabauskienė ir kt.
Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai
-
Asta Širiakovienė,
Rasa Pocevičienė,
Moksleivių kūrybiškumo ugdymas muziejų edukacine veikla
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 25 (2010): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Asta Širiakovienė,
Fakultatyvinis darbų mokymas Lietuvoje 1958-1990 metais
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 3 (1996): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Asta Širiakovienė,
Užklasinis darbinis mokymas (1947-1989)
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 2 (1993): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Asta Širiakovienė,
V. Ruzgas apie darbinį mokymą
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 1 (1991): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Asta Širiakovienė,
Darbinio mokymo metodų kaita Lietuvoje
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 8 (2001): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Asta Širiakovienė,
Papildomo darbinio (technologinio) ugdymo kaita Lietuvoje
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 15 (2005): Acta Paedagogica Vilnensia