Lietuvos švietimas: efektyvus, našus, kokybiškas ir socialiai teisingas?
Straipsniai
Rimantas Želvys
Vilniaus universitetas
Rita Dukynaitė
Vilniaus universitetas
Dovilė Stumbrienė
Vilniaus universitetas
Audronė Jakaitienė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2021-12-30
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2021.47.5
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

švietimo kokybė
efektyvumas
našumas
socialinis teisingumas

Kaip cituoti

Želvys, R. (2021) “Lietuvos švietimas: efektyvus, našus, kokybiškas ir socialiai teisingas?”, Acta Paedagogica Vilnensia, 47, pp. 69–79. doi:10.15388/ActPaed.2021.47.5.

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjama švietimo kokybės problema. Kadangi kokybės sąvoka yra labai plati, tikslingiau kalbėti ne apie švietimo kokybę, bet apie švietimo efektyvumą. Švietimo efektyvumą galima išmatuoti, pasirinkus kiekybinius rodiklius, kurie atspindėtų ne tik mokinių pasiekimus, bet ir pasiektą socialinio teisingumo lygį. Svarbu įvertinti ir tai, su kokiais ištekliais šie rodikliai buvo pasiekti, t. y. švietimo sistemos našumą. Apžvalgoje pateikiami svarbiausi švietimo efektyvumo ir našumo tyrimų rezultatai. Pagrindinė straipsnio išvada – šiuo metu vyraujančius mitus apie švietimo kokybę reikia keisti duomenimis grįsta švietimo politika.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 > >>