Artefaktai bendrojo ugdymo mokyklose: laisva ar sunorminta kūryba?
MOKYKLOS KULTŪRA
Sandra Kairė
Lilija Duoblienė
Publikuota 2016-09-01
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2016.36.10071
PDF

Reikšminiai žodžiai

mokyklos kultūra
vizualumas
artefaktai
kūrybiškumas
priežiūra

Kaip cituoti

Kairė S. ir Duoblienė L. (2016) „Artefaktai bendrojo ugdymo mokyklose: laisva ar sunorminta kūryba?“, Acta Paedagogica Vilnensia, 360, p. 42-58. doi: 10.15388/ActPaed.2016.36.10071.

Santrauka

Šiame straipsnyje analizuojami Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų erdvėse viešinami mokinių artefaktai. Tai empirinio tyrimo „Oficialioji ir demotinė mokyklų kultūra: įtampos laukų analizė“1 metu užfiksuoti mokinių kūrybos, meninės raiškos darbai ir abiturientų simbolinės atminimo dovanos. Atliekant surinktos vizualinės medžiagos analizę siekiama išsiaiškinti, kokią žinią skleidžia mokyklų erdvėse eksponuojami artefaktai ir kokią reikšmę šiems artefaktams suteikia mokyklos bendruomenės nariai. Viena vertus, mokinių kurti artefaktai išreiškia mokinių kūrybiškumą ir saviraišką, laisvę kurti savo erdves. Kita vertus, kurdami artefaktus, mokiniai neišvengia galiojančių normų, slaptos ar atviros administracijos bei mokytojų kontrolės, kurią aprašo M. Foucault ir jo sekėjai ir kuri varžo bei standartizuoja mokinių kūrybą. Vieniems mokyklos bendruomenės nariams artefaktai yra išraiškos priemonė, jų pasaulio vizijos demonstravimas, kartais priešinimasis apribojimams, o kitiems – tai tik mokyklos jaukumo ir puošybos dalis.

PDF

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės. 

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

<< < 1 2 3 > >>