Santrauka
Straipsnyje iškeliama auklėjimo, kaip vienos svarbiausių ugdymo funkcijų, svarba. Mokėti sugyventi su žmonėmis, suprasti kito bei savo poelgius, siekti išmintingo savęs realizavimo nemažiau svarbu nei geros dalykinės matematikos ar kalbų žinios. Kita vertus, auklėjimo ir lavinimo funkcijos neatsiejamos, nes tik jų sąsaja užtikrina sėkmingą ugdymą ir visuotinai suprantamą jo dalį – žinias. Negalima mylėti, išgyventi dėl to, ko nežinai, o žinios, įgytos be meilės ir išgyvenimų, bus paviršutinės. Vadinasi, bet kurio dalyko pamokoje, privalu neapsiriboti tik lavinimu, mokymu. Auklėjimo galimybės glūdi ne tik dalyko turinyje, bet ir mokytojo taikomuose metoduose, vertinime, o ypač tarpusavio santykiuose. Nerasime pamokos, kurioje nebūtų santykių: mokytojas - mokiniai, mokytojas - mokinys, mokinys - mokinys, mokinys - grupė. Visi šie paminėti aspektai atrodytų savaime suprantami, tačiau pažymėtina, kad be kruopštaus pamokos planavimo, ne tik lavinimo, bet ir auklėjimo tikslų numatymo, situacijų išgyventi dorovines vertybes sudarymo, auklėjimo funkcija pamokoje gali būti menkai išreikšta.
Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai
-
Elvyda Martišauskienė,
Vyresniųjų paauglių dvasinio tapsmo ypatumai
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 5 (1998): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Elvyda Martišauskienė,
Paauglių požiūriai į priešingą lytį jų dvasinio tapsmo kontekste
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 16 (2006): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Elvyda Martišauskienė,
Dvasinių vertybių įkūnijimas paauglių elgesyje
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 13 (2004): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Elvyda Martišauskienė,
Vyresniųjų paauglių identiteto ypatumai
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 10 (2003): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Elvyda Martišauskienė,
Šiuolaikinių studentų požiūris į tradicinius (spausdintinius) vadovėlius
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 17 (2006): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Elvyda Martišauskienė,
Religinis vyresniųjų paauglių dvasinio tapsmo aspektas
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 7 (2000): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Elvyda Martišauskienė,
Mokyklos profilis ir gnostinis paauglių dvasinių santykių aspektas
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 9 (2002): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Elvyda Martišauskienė,
Pedagoginių veiksnių įtaka vyresniųjų paauglių dvasiniam tapsmui
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 12 (2004): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Elvyda Martišauskienė,
Tiesos liudijimas – pedagoginės veiklos pamatas
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 15 (2005): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Elvyda Martišauskienė,
Vyresniųjų paauglių moralinių vertybių intemalizacija įvairaus profilio mokyklose
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 9 (2002): Acta Paedagogica Vilnensia