Asmeninės studentų adaptacijos problemos
Straipsniai
Birutė Pociūtė
Publikuota 1991-12-20
https://doi.org/10.15388/ActPaed.1991.01.9346
PDF

Reikšminiai žodžiai

aukštoji mokykla
studentai
adaptacija
asmeninės problemos
charakterio bruožai

Kaip cituoti

Pociūtė B. (1991) „Asmeninės studentų adaptacijos problemos“, Acta Paedagogica Vilnensia, 10, p. 50-57. doi: 10.15388/ActPaed.1991.01.9346.

Santrauka

Studentų veiklos sėkmę lemia nemažai veiksnių, bet pagrindinis jų - adekvati adaptacija aukštojoje mokykloje. Ją gali apsunkinti studentų asmeninės problemos. Straipsnyje, remiantis 1200 Vilniaus universiteto studentų apklausa, buvo išskirtos šios pagrindinės studentų problemos: mokymosi sunkumai, tarpasmeniniai santykiai, problemos ir konfliktai akademinėje grupėje, seksualinės ir egzistencinės problemos. Nustatyta, kad viena dažniausių problemų yra mokymosi sunkumai, sąlygoti išorinių veiksnių, pvz., neracionalių mokymosi krūvių, mokymosi priemonių stokos ir pan. Nemažiau svarbūs yra ir vidiniai veiksniai, pvz., nepakankamai išlavėję studento valingas dėmesys, suvokimas, kalba ir t.t., bei asmenybės ypatumai, charakterio bruožai. Pasyvumas, labilumas, intravertiškumas gali sustiprinti asmeninių problemų reiškimosi intensyvumą ar būti tų problemų atsiradimo priežastimi, o tokie bruožai kaip aktyvumas, racionalumas, stabilumas, atvirkščiai, gali padėti sėkmingai spręsti tas problemas. Tačiau reikia pažymėti, kad ir šie bruožai, būdami itin ryškūs, gali tapti asmeninių problemų, vidinių prieštaravimų priežastimi. Straipsnyje taip pat aptariami ir kai kurie studentų asmeninių problemų sprendimo būdai.
PDF
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės. 

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 > >>