Džono Diuji pedagoginė sistema
Straipsniai
Stasė Valatkienė
Publikuota 2016-01-17
https://doi.org/10.15388/ActPaed.1996.03.9400
PDF

Kaip cituoti

Valatkienė S. (2016) „Džono Diuji pedagoginė sistema“, Acta Paedagogica Vilnensia, 30, p. 207-216. doi: 10.15388/ActPaed.1996.03.9400.

Santrauka

Džonas Diuji (John Dewey, 1859-1952) – vienas žymiausių naujosios, „aktyviosios" mokyklos šalininkų, vadinamosios veiklos pedagogikos atstovų Amerikoje. Pragmatinės filosofijos ir psichologijos pagrindu jis sukūrė pragmatinę pedagogiką. Straipsnyje trumpai aprašomas Diuji gyvenimas, jo mokslinių interesų spektras. Pateikiama Diuji sukurta ikimokyklinio, jaunesnio ir vyresniojo mokyklinio amžiaus vaikų charakteristika, aprašomos jo pažiūros į vaikų charakterio bruožų vystymąsi. Straipsnyje teigiama, jog Diuji, kaip kraštutinis pedocentrizmo atslovas, visą savo mokymo teoriją grindžia vien vaiko interesais, asmenine jo patirtimi (interesas – tai viso pedagoginio proc.eso kertinis akmuo). Mokyklos uždavinys – skatinti spontanišką vaiko vystymąsi, jo prigimtį, interesus, sugebėjimus. Kaip jau minėta, Diuji daug dėmesio skiria pedagoginės sociologijos klausimams. Į mokyklą jis žiūri kaip į socialinį organizmą, teigia ją esant tokia universalia jėga, kuri padės išspręsti svarbiausius sodalinius konfliktus. Taigi, Dž. Diuji, sukūrė teoriją tapusią kitų mokymo sistemų pagrindu. Šios sistemos toliau plėtojo mokymo individualizavimo, diferencijavimo ir aktyvinimo idėjas, radusias atgarsį ir Lietuvoje.
PDF

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės. 

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 > >>