history of education educational systems traditional school “active” school modern schools comparative analysispedagogikos istorija pedagoginės sistemos tradicinė mokykla „aktyvioji” mokykla moderni mokykla lyginamoji analizė
Kaip cituoti
Valatkienė, S. (tran.) (1998) “Tradicinės, „aktyviosios“ ir šiuolaikinės moderniosios pedagogikos lyginamoji analizė”, Acta Paedagogica Vilnensia, 5, pp. 239–255. doi:10.15388/ActPaed.1998.05.9446.
Tradicinės, „aktyviosios“ ir šiuolaikinės moderniosios pedagogikos lyginamoji analizė
Santrauka
Straipsnyje analizuojamos šios pagrindinės mokyklinio ugdymo sistemų kryptys: tradicinė, “aktyvioji” ir modernioji. Remiantis lyginamąja anlize, straipsnyje apžvelgiami pagrindiniai ugdymo principai, mokymo turinys, forma ir jo organizavimo metodai, požiūris į vaiką, reikalavimai pedagogui, pedagoginės sąveikos problemos ir jų sprendimai. Pagrindinė tokios analizės išvada ta, jog visos trys mokyklų sistemos yra susijusios tarpusavyje. Be to, nei XX a. pradžios „aktyvioji" veiklos, nei šiuolaikinė modernioji mokykla neegzistuotų be tradicinės Herbarto mokyklos, reformistinių srovių ypač kritikuotos, ir be klasikinės pedagogikos. Visos naujovės turi istorines ištakas, o praeities pedagogų teorijose, jų veikloje būtina ieškoti racionalaus, per amžius išliekančio grūdo. T ą tiesą diktuoja istorinis perimamumo principas.