Santrauka
Straipsnyje pateikiami pedagoginio eksperimento, atlikto Vilniaus Gedimino technikos universitete, rezultatai. Tyrimo tikslas buvo suformuoti pagrindinius metakognityvius įgūdžius, kurie padėtų studentams savarankiškai turtinti specialybės kalbos žodyną. Tyrimas parodė, kad studentų kalbos turtinimas yra nulemtas vien dėstytojo veiklos. Tus studentas, kuris vien tik įsimena, labai retai išmoksta bendrauti, sunkiai išmoksta žodžius, nesugeba savarankiškai turtinti savo kalbos, vadovaujasi tik atskiromis žodyninio darbo strategijomis, tarp kurių kognityvios bei metakognityvios strategijos nėra iš populiariausių. Daroma išvada, kad studentai nemoka naudotis savo metakognityviais įgūdžiai arba jų neturi. Autorė paaiškina, kodėl metakognityvūs įgūdžiai yra itin svarbūs mokantis užsienio kalbos, o ypač naujos leksikos bei kalbai turtinti. Pabrėžiama būtinybė ieškoti naujų dėstymo metodų ar būdų metakognityviems įgūdžiams skatinti, nes būtent jie leis studentams gebėti savarankiškai turtinti kalbą. Cognitive Apprenticeship metodas siūlomas kaip vienas iš metodų, kuriais galėtų būti tobulinami metakognityvūs įgūdžiai. Pedagoginio eksperimento taikant skirtingus mokymo metodus rezultatai parodė, kad studentų specialybės kalbos žodynas praturtėjo labiau taikant Cognitive Apprenticeship metodą nei pirmąjį Direct instntction metodą. Lyginant metodą su Direct instniction metodu, LSD testo vidurkių skirtumas gautas 0,123305, o Cognitive appr., palyginti su None, 0,269566. Kadangi gauti vidurkių skirtumai teigiami skaičiai, galima daryti išvadą, kad Cognitive appr. metodu besimokę studentai padarė didesnę skaitymo ir žodyno pažangą nei kitais metodais mokęsi studentai.
Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai
-
Austėja Landsbergienė,
Apie L. Duoblienės knygos „Šiuolaikinė ugdymo filosofija” aktualumą
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 18 (2007): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Elvyda Martišauskienė,
Mokytojas kaip esminis mokymosi kokybės veiksnys: asmeninių priemonių plotmė
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 36 (2016): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Agnė Brandišauskienė,
Aušra Daugirdienė,
Jūratė Česnavičienė,
Ramutė Bruzgelevičienė,
Žemų mokymosi pasiekimų įveikos paieška: neurodidaktinės įžvalgos
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 44 (2020): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Rimantas Želvys,
Švietimo vadybos samprata ir plėtros tendencijos šiuolaikinėje užsienio edukologijoje
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 3 (1996): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Zanda Rubene,
Linda Daniela,
Dace Medne,
Ne ta ranka – ne toks vaikas: kairiarankių vaikų ugdymas sovietinėje Latvijoje
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 42 (2019): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Birutė Pociūtė,
Laima Bulotaitė,
Jurgita Lazauskaitė-Zabielskė,
Konsultavimas mokykloje: keturių šalių konsultavimo profesionalų darbo ypatumų palyginimas
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 42 (2019): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Miglė Dovydaitienė,
Vaida Platkevičiūtė,
JAUNESNIOJO MOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ KONFLIKTŲ SPRENDIMO BŪDŲ IR VAIKO STATUSO GRUPĖJE SĄSAJOS
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 32 (2014): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Vincentas Lamanauskas,
Mokykla ir jos problemos mokinių akimis
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 4 (1997): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Evelina Undro,
Sigita Girdzijauskienė,
Gabių mergaičių mokymosi patyrimas bendrojo ugdymo mokykloje
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 43 (2019): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Stasė Valatkienė,
Kai kurie lyginamosios pedagogikos aspektai
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 3 (1996): Acta Paedagogica Vilnensia