Santrauka
Straipsnyje iškeliama auklėjimo, kaip vienos svarbiausių ugdymo funkcijų, svarba. Mokėti sugyventi su žmonėmis, suprasti kito bei savo poelgius, siekti išmintingo savęs realizavimo nemažiau svarbu nei geros dalykinės matematikos ar kalbų žinios. Kita vertus, auklėjimo ir lavinimo funkcijos neatsiejamos, nes tik jų sąsaja užtikrina sėkmingą ugdymą ir visuotinai suprantamą jo dalį – žinias. Negalima mylėti, išgyventi dėl to, ko nežinai, o žinios, įgytos be meilės ir išgyvenimų, bus paviršutinės. Vadinasi, bet kurio dalyko pamokoje, privalu neapsiriboti tik lavinimu, mokymu. Auklėjimo galimybės glūdi ne tik dalyko turinyje, bet ir mokytojo taikomuose metoduose, vertinime, o ypač tarpusavio santykiuose. Nerasime pamokos, kurioje nebūtų santykių: mokytojas - mokiniai, mokytojas - mokinys, mokinys - mokinys, mokinys - grupė. Visi šie paminėti aspektai atrodytų savaime suprantami, tačiau pažymėtina, kad be kruopštaus pamokos planavimo, ne tik lavinimo, bet ir auklėjimo tikslų numatymo, situacijų išgyventi dorovines vertybes sudarymo, auklėjimo funkcija pamokoje gali būti menkai išreikšta.
Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai
-
Elvyda Martišauskienė,
Vilius Tavoras,
Mokytojų vertybinės orientacijos kaip jų meninės individualybės formavimosi veiksnys
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 28 (2012): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Vanda Aramavičiūtė,
Elvyda Martišauskienė,
Santykių su tėvais pokyčių aspektai: paauglių požiūris
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 20 (2008): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Vanda Aramavičiūtė,
Elvyda Martišauskienė,
PAAUGLIŲ VERTYBIŲ KONFIGŪRACIJA KAIP DVASINGUMO PARADIGMOS IŠRAIŠKA: TEORINIS IR EMPIRINIS ASPEKTAI
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 32 (2014): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Elvyda Martišauskienė,
Fundamentinės ugdymo problemos Antano Maceinos pedagogikoje
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 21 (2008): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Elvyda Martišauskienė,
Mokinių kūrybingumas kaip svarbi pedagoginė problema
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 6 (1999): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Elvyda Martišauskienė,
Marytė Gaigalienė,
Profesijos mokytojų kompetencijų atitiktis profesijos mokytojo standartui
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 18 (2007): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Elvyda Martišauskienė,
Dvasingumas: ištakos ir metodologinės ugdymo prieigos
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 20 (2008): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Elvyda Martišauskienė,
Klasės auklėtojo veikla: dvasios tapsmo veiksnys
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 4 (1997): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Elvyda Martišauskienė,
Paauglių dvasinių vertybių internalizacijos pedagoginės problemos XXI amžiaus iššūkių kontekste
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 14 (2005): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Vanda Aramavičiūtė,
Elvyda Martišauskienė,
Mokinių santykiai kaip edukologijos tyrimo objektas globalizacijos sąlygomis
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 18 (2007): Acta Paedagogica Vilnensia