Romų vaikystė Rytų Europoje
Straipsniai
Tamas Kozma
Gabriella Pusztai
Katalin Tarkos
Publikuota 2003-12-29
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2003.11.9597
PDF

Reikšminiai žodžiai

Rytų Europa
romų gyvenimas
istorinis kontekstas
sociokultūrinis kontekstas
švietimas

Kaip cituoti

Kozma, T., Pusztai, G. and Tarkos, K. (2003) “Romų vaikystė Rytų Europoje”, Acta Paedagogica Vilnensia, 11, pp. 44–62. doi:10.15388/ActPaed.2003.11.9597.

Santrauka

Šiame straipsnyje keliama romų vaikų ugdymo problema aktuali ne vien Vengrijai, bet ir visai Rytų bei Vidurio Europai. Iškeldami šių vaikų ugdymo problematiką, autoriai pateikia plačią romų vaikų, gyvenančių „Partium” regione, esančiame Rumunijos, Vengrijos ir Ukrainos sandūroje, sociokultūrinių bei pedagoginių sąlygų (istorijos, kalbos, kultūros, skurdo, nedarbo ir kt.) apžvalgą. Autoriai daro išvadą, kad romų visuomenė yra gana diferencijuota, bet jos įvairių sluoksnių išsilavinimas yra žemas. Mat ir pasiturinčiose romų grupėse švietimas nelaikomas prioritetu. Tad ir formuojant švietimo ir apskritai visą socialinę politiką būtina į tai atsižvelgti. Šitai turėdami galvoje, autoriai nuosekliai ir išsamiai analizuoja romų vaikų padėtį įvairiose ugdymo įstaigose (ikimokyklinio ugdymo, pradinėse ir vidurinėse, profesinėse ir aukštosiose mokyklose). Kitaip tariant, plačiai nušviečia tiek romų gyvenimo istorinį, socialinį, kultūrinį kontekstą, tiek konkrečias švietimo problemas.
PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

<< < 1 2 3 4 5 > >>