Santrauka
Straipsnyje pateikiami pedagoginio eksperimento, atlikto Vilniaus Gedimino technikos universitete, rezultatai. Tyrimo tikslas buvo suformuoti pagrindinius metakognityvius įgūdžius, kurie padėtų studentams savarankiškai turtinti specialybės kalbos žodyną. Tyrimas parodė, kad studentų kalbos turtinimas yra nulemtas vien dėstytojo veiklos. Tus studentas, kuris vien tik įsimena, labai retai išmoksta bendrauti, sunkiai išmoksta žodžius, nesugeba savarankiškai turtinti savo kalbos, vadovaujasi tik atskiromis žodyninio darbo strategijomis, tarp kurių kognityvios bei metakognityvios strategijos nėra iš populiariausių. Daroma išvada, kad studentai nemoka naudotis savo metakognityviais įgūdžiai arba jų neturi. Autorė paaiškina, kodėl metakognityvūs įgūdžiai yra itin svarbūs mokantis užsienio kalbos, o ypač naujos leksikos bei kalbai turtinti. Pabrėžiama būtinybė ieškoti naujų dėstymo metodų ar būdų metakognityviems įgūdžiams skatinti, nes būtent jie leis studentams gebėti savarankiškai turtinti kalbą. Cognitive Apprenticeship metodas siūlomas kaip vienas iš metodų, kuriais galėtų būti tobulinami metakognityvūs įgūdžiai. Pedagoginio eksperimento taikant skirtingus mokymo metodus rezultatai parodė, kad studentų specialybės kalbos žodynas praturtėjo labiau taikant Cognitive Apprenticeship metodą nei pirmąjį Direct instntction metodą. Lyginant metodą su Direct instniction metodu, LSD testo vidurkių skirtumas gautas 0,123305, o Cognitive appr., palyginti su None, 0,269566. Kadangi gauti vidurkių skirtumai teigiami skaičiai, galima daryti išvadą, kad Cognitive appr. metodu besimokę studentai padarė didesnę skaitymo ir žodyno pažangą nei kitais metodais mokęsi studentai.
Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai
-
Rimantas Želvys,
Rita Dukynaitė,
Jogaila Vaitekaitis,
Audronė Jakaitienė,
Švietimo tikslų transformacija į rezultatų rodiklius Lietuvos ir tarptautinėje švietimo politikoje
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 44 (2020): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Natalija Bogdanova,
Birutė Švedaitė-Sakalauskė,
Egzistencialistinė paradigma socialiniame darbe: ribos ir galimybės
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 24 (2010): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Irena Žukauskaitė,
MENTORYSTĖ IR NAUJŲ DARBUOTOJŲ SOCIALIZACIJA: LAIKAS GALVOTI APIE MENTORIŲ ATRANKĄ?
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 33 (2014): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Irena Dirgėlienė,
Asta Kiaunytė,
Supervizija Lietuvos socialinio darbo kontekste
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 15 (2005): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Rūta Sargautytė,
Daiva Juozapavičienė,
Edita Šatienė,
NEĮGALIŲJŲ PROFESINIS ORIENTAVIMAS KAIP PROFESINĖS REABILITACIJOS PASLAUGA
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 31 (2013): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Živilė Jonynienė,
Vaiko teisių įgyvendinimo Lietuvoje aktualijos
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 15 (2005): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Rasa Nedzinskaitė-Mačiūnienė,
Simona Merkytė,
Mokytojų pasidalytoji lyderystė ir tarpasmeninė komunikacinė kompetencija
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 42 (2019): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Elvyda Martišauskienė,
Mokytojų vertybinės nuostatos ir jų sklaida pedagoginėje veikloje
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 19 (2007): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Lilija Duoblienė,
Švietimo politika ir globalizacija: nacionaliniai ir supranacionaliniai ypatumai
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 25 (2010): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Kristina Stankevičienė,
Ikimokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo ugdymas tautodaile
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 11 (2003): Acta Paedagogica Vilnensia